Vad kan vi hjälpa dig med?

Här på kundsupport är vi tillgängliga för att hjälpa dig med frågor som kan tänkas dyka upp rörande din fjärrvärme. Har du frågor kring din faktura, osäker på hur du genomför ett ägarbyte, eller något annat rörande din fjärrvärme - kontakta oss !

 

Adven Värmes kunder kan nå oss på infovarme@adven.com

eller via telefon, 0771 - 44 55 88.

Vår växeltelefonist är tillgänglig vardagar kl 7 – 21, lör kl 9 – 18, sön kl 9 – 20. Beskriv ditt ärende så återkommer den ansvarige med svar.

 

Övrig information

Vanliga frågor

Vad bör jag veta om jag själv ordnar grävning?

Om du själv gräver eller anlitar någon till att göra det, är det ett måste att du kollar upp vad som finns i backen innan du sätter ned spaden. Vi råder dig att använda ledningskollen.se innan du börjar gräva för att undvika besvärliga haverier. Du kan såklart också kontakta oss så hjälper vi dig.

Vad ansvarar jag för och vad ansvarar Adven Värme för?

Gränsen mellan vårt och ditt ansvar kallar vi leveransgränsen. Vilken leveransgränsen är beror på vilken typ av kund du är. Ladda ner vårt pdf-dokument  som tydligt förklarar olika leveransgränser.

Hur anmäler jag autogiro?

Att anmäla sig för att betala med autogiro är enkelt. Skriv ut, fyll i och skicka in den här blanketten så sköts dina betalningar via autogiro i framtiden.

 

Ägarbyte, flyttanmälan och uppsägning

Ägarbyte och flyttanmälan 

Om du har sålt eller kommer att sälja ditt hus eller fastighet, måste en ägarbytesblankett fyllas i av dig innan ägarbytet sker och skickas till kundsupport. Blanketten skall vara Adven Värme AB tillhanda senast 10 dagar före dagen för överlåtande. När ni överlämnar fastigheten på det angivna datumet i ägarbytesblanketten, läser vi av mätaren och betalningsansvaret för fjärrvärmen övergår till nya ägaren. 

Uppsägning

Du kan säga upp ditt avtal som fjärrvärmekund på två olika sätt: 

 •   Anmäl flytt genom att fylla i en ägarbytesblankett som skickas till oss.

 •  Säg upp fjärrvärmeleveransen genom kontakta vår marknads ansvarig:   infovarme@adven.com

Skillnaden mellan alternativen är att vid ägarbyte stänger vi inte av fjärrvärmen, utan betalningsansvaret går över till den nya fastighetsägaren. Vid en formell uppsägning stänger vi av fjärrvärmen när uppsägningstiden löpt ut. Det din skull är det viktigt med genomgång av villkor för fjärrvärme jämfört med ditt planerad alternativ, innan formell uppsägning sker. Vår markads ansvarig ger dig ett kostnadsfri kalkyl över förutsättningar.

Bonsky